Jak to w pieskim świecie bywa czasem potrzeba wybrać się do lekarza! Potrzeba albo nie potrzeba, ale warto sprawdzić stan zdrowia i zadbać o profilaktykę.

Bąbik już długo nie był u doktora, więc udaliśmy się na wizytę kontrolną do Gabinetu Weterynaryjnego Czapla w Białych Błotach. Zapytaliśmy doktor Martę jak dbać profilaktycznie o zdrówko Naszego czworonoga.

Doktor Marta wyjaśniła nam jak ważne jest odrobaczanie pieska i jak często powinniśmy taki zabieg przeprowadzać oraz jakie możemy wykonać dodatkowo badania.

Zapytaliśmy również jak przygotować się do wizyty z psem, nie tylko tak grzecznym jak Bąbik, ale staraliśmy się uzyskać informację jak przygotować psa na wizytę, który nie bardzo lubi doktorów J Doktor Marta wyjaśniła nam pewne tajniki i jak się okazuje, to lekarz weterynarii również stara się uspokoić psa i pokazać, że wizyta to nic strasznego.

Pani Doktor zwróciła również uwagę, aby zasygnalizować trudne zachowania psa przed wizytą, aby można było zaplanować wizytę na samym początku przyjmowania lub na samym końcu. Wtedy lekarz będzie miał więcej czasu, aby na spokojnie postarać się psa uspokoić. Jak się również możecie usłyszeć na filmie – pani Doktor Marta pobierała np. krew już w różnych „pozach” zwierzaków  i jak sama podkreśla nie ma dla niej znaczenia czy pieska przytulimy, czy przytrzymamy tak, aby móc wykonać zabieg z jak najmniejszym stresem dla zwierzęcia.

Ostatni nurtujący nas temat to gabinet! Rzuciliśmy okiem i jak się okazało gabinet był bardzo przyjemny dla Bąbika. Stół na którym prowadzone jest badanie wyglądał jak biurko nakryte szkłem. Kiedy dopytaliśmy doktor Martę o to czy piesek może zarazić się jakimiś bakteriami w gabinecie stanowczo zaprzeczyła. Zwróciła również uwagę właśnie na stół, który wcale nie był pokryty szkłem a matą antypoślizgową, która była bardzo łatwa do dezynfekcji. Bąbikowe czujne oko dostrzegło również preparaty dezynfekcyjne i musimy zdradzić, że podejrzeliśmy przed wejściem do gabinetu jak doktor Marta dezynfekowała wszystkie powierzchnie

Podsumowując: Bąbik za bycie grzecznym pacjentem dostał smaczki i z gabinetu wyszedł zrelaksowany i zadowolony. Na pewno nie będzie problemu, aby wrócić na bezstresową wizytę.